Kenniscaroussel

Gouden medailles? Niet alleen in Korea!

18 stuks werden er uitgereikt door professionals aan studenten met een ’gouden idee’ voor een onderneming!

Tijdens de kenniscaroussel op 7 februari mochten studenten met een eigen business plan hun vragen voorleggen aan professionals op juridisch, financieel en marketing vlak. Ook gaven professionals tips voor inspiratie.

De middag werd ’afgetrapt’ door Bart Bennis (directeur Secunda), hij sprak met studenten over het belang van blijven dromen als je wil ondernemen. Het maakt niet uit hoe lang je er over doet, of hoe hard je moet werken, zolang je maar durft te dromen!

Daarna was het de beurt aan de studenten om hun droom voor te leggen aan de professionals. Aan de hand van hun eigen canvas business model bespraken zij hun idee voor een onderneming. Als een student “scoorde”in het gesprek met een goed businessplan of het stellen van een goede vraag, werden ze beloond met een voetballetje. Dat zorgde voor wat extra motivatie…

Wat de studenten niet wisten is dat de professionals na afloop een gouden plak mochten uitreiken aan de student met het meest inspirerende of levensvatbare idee… Voor de studenten een hele bijzondere ervaring die aanmoedigt om dromen niet zomaar los te laten.

De derde helft werd verzorgd door Patrick Janssen (directeur Holland Evenementen Groep). Hij vertelde over zijn droom om het tv-programma “wipe-out” vorm te geven in een pretpark. Een inspirerend verhaal over de weg naar succes, groot dromen, vallen en opstaan en vooral doen!

Tijdens de afsluitende borrel werd genetwerkt en nagepraat en kregen de studenten de gelegenheid om de ondernemers die ze nog niet hadden gesproken, of waar ze nog meer aan wilden vragen, aan te schieten.

Reactie van de ondernemers: ’We zijn er nog niet helemaal, maar er zit wel potentie in!” Reactie van de studenten: ’Volgende maand weer?’

Foto’s zijn gemaakt door Mike Blom.