Projecten

Projecten

 

Op deze pagina vindt u een greep uit de projecten en opdrachten die studenten van het Praktijklab hebben uitgevoerd voor opdrachtgevers in de regio. Wilt u meer weten over deze projecten, of heeft u zelf een opdracht die u samen met ondernemende studenten wilt realiseren? Stuur een mail aan praktijklab@rocrivor.nl. Of meld uw project hier aan.

De opdracht: lever secretariële ondersteuning

Het organiseren en coördineren van de beursvloeren is een flinke uitdaging. Er komt veel regelwerk bij kijken. Praktijklab zocht met Samen voor Rivierenland naar mogelijkheden om de organisatie te ondersteunen. De oplossing werd gevonden in de outsourcing van secretariële werkzaamheden aan de secretaresses van het Praktijklab. De secretaresses actualiseerden bestanden met maatschappelijke organisaties en ondersteunden bij de voorbereiding van het event.

De opdracht: ontwikkel een belscript

Ontwikkel een belscript voor het benaderen van maatschappelijke organisaties. Bel deze organisaties om interesse te peilen voor de Beursvloer.
Twee studenten commercieel gingen met de opdracht aan de slag. Samen met de opdrachtgever ontwikkelden ze een belscript. Vervolgens belden ze het bestand met maatschappelijke organisaties.

De opdracht: maak een filmverslag

Ontwikkel een scenario en maak  een filmverslag van de Beursvloer.  De film moet in max. 3 minuten een goed beeld geven van de Beursvloer van begin tot eind. De film zal worden gebruikt voor informatieve en  promotionele doeleinden. Erik de Geus, – 2e jaars mediavormgeving-,  ging aan de slag met de opdracht. Hij monteerde de filmbeelden tot een compacte registratie. Benieuwd naar het resultaat? klik hier voor de film!

 

De opdracht: Snelle actie. Flyerplan, draaiboek, organisatie & coördinatie

Duurzame Huizen Route belde vrijdag met de vraag of het Praktijklab kon helpen bij een actie om de huizenroute bekend te maken in de regio Tiel. Het ging om het wekken van belangstelling van huizenbezitters met een duurzame woning. Om deze woning op de openhuizen dag open te stellen. De organisatie had communicatiemateriaal maar vroeg zich af hoe ze snel en effectief de communicatie op konden starten.

Direct maandag werd het verzoek uitgewerkt in een opdracht. Studenten van het Praktijklab organiseerden en coördineerden een Flyer actie in de stad en in wijken waar veel duurzame woningen staan. Er werd een flyerplan en draaiboek ontwikkeld, capaciteit geregeld en de logistiek van het communicatie materiaal werd georganiseerd. Briefing met de opdrachtgever werd gepland.

 

De opdracht: Ontwikkel een marketingplan 

Het Fort Asperen is een onderdeel van de Hollandse Waterlinie en is tegenwoordig in gebruik als Kunstfort. Er zijn tentoonstellingen en manifestaties en er is een sfeervolle Taveerne (restaurant) met vergaderaccommodatie. Om zoveel mogelijk publiek te trekken naar het Kunstfort is een creatief en slagvaardig marketing & communicatieplan nodig. Gedacht wordt aan het ontwikkelen van arrangementen of programma’s op specifieke doelgroepen (marketingmix per arrangement). In het marketing plan zal ook een activiteitenplanning worden opgenomen (2014/ 2015). Het doel van het marketing- en communicatieplan is zoveel mogelijk bezoekers te trekken naar het Kunstfort.

4 studenten 3e jaars marketing & communicatie gaan aan de slag met plan. Ze beginnen met een creatieve brainstorm met de bestuurder en de marketing manager. Deze sessie levert de input voor de nieuwe arrangementen  in het marketingplan.

 

De opdracht: maak een film van het jaarlijkse fruitcorso

Kiprestaurant Juffrouw Tok is gelegen op de route van het fruitcorso. De ondernemer wil graag een mooie filmregistratie laten maken van het corso. 4 studenten mediavormgeving pakten de opdracht op, maakten productiedaaiboek, filmden op locatie en monteerden de film.

 

De opdracht: ontwikkel een flyer voor thuisbezorgd.nl

Rene Hanse, de ondernemer achter Juffrouw Tok, wil sterker profileren dat de gerechten uit het restaurant ook thuis kunnen worden bezorgd. Daarvoor werkt Juffrouw Tok met de bekende website thuisbezorgd.nl. Studenten commercieel gingen aan de slag met het project en presenteerden een nieuw flyerontwerp. Juffrouw Tok liet de flyer drukken en studenten zorgden voor de verspreiding via een zelf ontwikkeld flyerplan. Het resultaat: het aantal thuisbezorgingen steeg significant.